Update Bangkok en Koh Tao - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van Marije Richards - WaarBenJij.nu Update Bangkok en Koh Tao - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van Marije Richards - WaarBenJij.nu

Update Bangkok en Koh Tao

Blijf op de hoogte en volg Marije

18 Januari 2014 | Nederland, Zevenaar

Lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Hier dan eindelijk een update van mijn reis! We zijn nu 5 dagen verder..
Dinsdag waren we om 6 uur in de avond aangekomen. De vlucht verliep goed. Hadden alleen ontzettend vies eten. Hadden per ongeluk bij het boeken van onze ticket een verkeerde meal aangeklikt. Wij dachten dat je een keuze moest maken, dus hadden we maar : mild meal, gekozen. Nou uiteindelijk kregen we dus blended meal en dat was echt niet te vreten. Maar verder, goeie plaatsen, stoeltje naar achteren, filmpje op en goan. Eenmaal aangekomen was de vraag: hoe gaan we naar de Koa San Road? (hoofdstraat in BGK met al de uitgaansgelegenheden en marktjes etc.)
Omdat er momenteel redelijk wat onrust in Bangkok is, was het niet verstandig om met de taxi te gaan. Dit omdat veel straten zouden zijn afgezet vanwege de demonstraties. Uiteindelijk hebben we dus besloten om de trein te pakken. Eenmaal aangekomen hebben we onze spullen gedropt bij het hotel (mooi hotel, cheap, midden op de koa san road en een gigantisch groot zwembad op het dak :D). Omdat we er een lange reis op hadden zitten, hadden we besloten 1 klein drankje te doen en vervolgens te gaan slapen. Terwijl we op zoek waren naar een gezellig plekje om wat te drinken, spraken 2 nederlandse jongens ons aan. Aardige kerels. Drankje meegedronken en gezellig gepraat. EN ik heb een schorpioen gegeten! 30 Baht.. Maar toen ik 'm op had was'ie ineens 150 baht. Dikke fiets, dacht het niet! Afzetterij! En na het 'heerlijk hapje' lekker gaan slapen.

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan (half 7/7uur). Dit kwam waarschijnlijk omdat we een jetlag hadden en niet meer konden slapen. Even ontbeten en gezwommen bij het hotel en vervolgens in de straat rondgeslentert (kijken, kijken, niet kopen ;) ). De middag was eigenlijk niet zo interessant, dus ga verder naar de avond. 'S avonds zijn we naar het hotel gegaan waar de Hang over 2 is opgenomen. Ik weet niet meer zo goed hoe de film is gegaan, maar kan me wel herinneren dat ze ergens terecht waren gekomen in een skybar. We zaten op de 65e verdieping volgens mij en het uitzicht was ontzettend mooi! Alles was een chique de frique, kwamen wij aan met onze nikies ;) Glaasje water was 10 euro. Voor onze begrippen veel, maar voor hier is dat zowat een jaarsalaris ;).

Even tussendoor.. Het kan zijn dat ik een beetje krom schrijf, maar ik typ wat me te binnen schiet :D

'Savonds weer een drankje gedaan en de volgende dag lekker een massage genomen ;). Verheugde me ontzettend op een ontspannend massage, maar dan moet je vooral niet de Thaise massage nemen (had al zo'n vermoeden, maar toch weer eigenwijs zijn)... 'S avonds zijn we met de bus en boot naar het eiland Koa Tao gegaan. De trein was vol en het vliegtuig was te duur, dus dan maar die verschrikkelijke 8uur durende. Half 8 werden we opgehaald en uiteindelijk reden we om 9uur weg (was wel te verwachten). Iedereen kreeg een sticketje met een nummer erop. Toen wij de bus binnen liepen wisten we gelijk waar het nummer voor was, want in dit geval betekende het dat wij stoelnummer 42,43,44 hadden en dat was dus de achterbank :D Hoe chilllllll.. Wij hadden dus even de achterbank en het bankje daarvoor ingepikt, wat inhield dat we uitgebreid konden liggen. Die busreis was dus helemaal niet zo verschrikkelijk als we dachten :'D Wel een kakkerlak gespot in de bus, maar dat mocht de pret niet bederven. Na een 8uur durende reis aangekomen bij de haven. Hier moesten we vervolgens 2a3 uur wachten om met de boot te gaan (en jawel, dat is kut, want het was 4/5uur snachts :| ). Nou eenmaal zittende in de bus hadden we er weer zin in! Niet voor lang helaas............ WANT.... er werden gelijk kotszakjes uitgedeeld, grapje zeker? Nou, ik heb het geweten! Die 2uur leken wel de langste 2 uur van mijn leven, holy shit! We zaten met zo'n 100 man op 20 m² en ik gok dat wel 70% aan het kosten was. En nee, niet 1 keer, maar echt om de 10 seconde. Verschrikkelijk!!!!!!!!!!!!!!!! Ik was zelf ook misselijk van de boot, maar toen ik dat hoorde werd het dus 10 x erger. Mensen die lijkbleek waren en volle kotszakjes in de handen hadden. Gelukkig kon ik het inhouden ;) .. Maar Marjolein, jou kennende... ik denk als jij daar had gezeten, was je nog liever van die boot af gesprongen, dan dat je daar nog 1 seconde langer bleef zitten :')... Heb nog nooit zoveel kots gezien, gehoord en geroken in mijn hele leven. Trauma..

Na 2 uur kwamen we dus eindelijk aan bij Koa Tao. Helder blauw water.. lovely! We zijn gelijk op zoek gegaan naar een hostel, wat nog best moeilijk was. Dus de andere 2 meiden met zware backpack en ik met een ontzettende zware roltas op zoek naar een hostel.. berg op, berg af.. Uiteindelijk na een half uur zoeken maar iets van mindere kwaliteit genomen, omdat we potverdomme gewoon wilden gaan zwemmen! Even de spullen gedropt en huppa naar het dichstbijzijnde strandtentje om daar te genieten van een heerlijk halve-liter biertje. Nou, ik zou je vertellen.. dat was m'n beste biertje ooit haha..

Later op de dag voegde zich ook een ander Nederlands meisje bij ons, waar ik contact mee heb gehad op Facebook. Super leuke meid en die heeft ook veel verstand van Thailand. 'S avonds wezen eten (burritos hihi) en daarna genoten van een heerlijke olie massage en pedicure. Daarna ZzzZZZZZZZ naar bedje toe.

Volgende dag (vandaag dus) rond 9 uur opgestaan om naar een nieuwe accomodatie te gaan. Daarna de boot gepakt naar een klein eilandje hiernaast. Dit eiland gaat om 5uur dicht en is erg exclusief en duur. Maar prachtig uitzicht, prachtig helder blauw water en gewoon wauw! Foto's zal ik er ook bij doen.

Nu heb ik geen zin meer om te schrijven en heb honger, dus gaan lekker uit eten en daarna voor het eerst echt 'feesten'.. Ben benieuwd of het wat voor mij is.. We'll see.. Morgen een scooter huren en het eiland verkennen (bergen in en hopelijk hele mooie foto's maken!)

Ik mis jullie allemaal stuk voor stuk. Denk ook nog veel terug aan thuis. Het is voor mij even wennen om echt in de 'mood' te komen, omdat ik de vertrouwde mensen om wie ik geef niet bij me heb. Hopelijk kan ik dat gevoel de komende maanden een beetje loslaten.. In iedergeval, weet dat ik jullie mis!! I'm doing fine en geniet er steeds meer van!!! Ik mag ook van geluk spreken dat ik hier ben en dat ik dit heb kunnen doen!

Een hele dikke knuffel,
Mary





  • 18 Januari 2014 - 23:47

    Willeke Richards:

    Hè marije , bedankt voor je apps , ben blij dat je in de mood komt en geniet! Helder water ,mooi weer ,mooie omgeving dus alles paletti ! Is het eten ook goed? Al wat cultuur genoten of tot nu gerelaxed ? We keep in touch ,het lijkt me heerlijk hij mams

  • 18 Januari 2014 - 23:47

    Merel Boerman:

    Wat een leuk verhaal! Super leuk geschreven, zo lijkt het net of we dr bij zijn. Lijkt me erg mooi allemaal!!
    Probeer te relaxen, acclimatiseren en laat alles maar gebeuren. Geniet bewust en let op jezelf!! Kus

  • 19 Januari 2014 - 04:30

    Shailin:

    Hey Marije!

    Het is echt leuk om al je avontuurtjes te lezen en de foto's die je had ge-upload op facebook laten zien dat je echt op een paradijsje ben. Dat maakt de heenreis op de boot wel goed ofniet hahaha geen foto's/filmpjes gemaakt daarvan? :P

    Ik weet zeker dat je over een paar weken helemaal thuis voelt, met elke dag een mini-avontuurtje op je weg. Heel veel plezier en enjoy everything you see, do, sense and feel and smell (vomit)!!

    Take care! X'

  • 23 Januari 2014 - 12:19

    Brigitte:

    He Marije, ik vind je super sterk en dapper dat je deze reis zo in je upie gaat ondernemen!
    Ongetwijfeld zal dit je image strelen en zal dit je leven verrijken.Hou ons op de hoogte van je reilen en zeilen
    zo dat we bijna het gevoel hebben dat we bij je zijn en ook wij die reis beleven.
    Ik zie al weer uit naar verder nieuws! Lfs. Bri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zevenaar

Marije

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 11177

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 15 Mei 2014

4 Maanden Zuidoost Azie ontdekken!

Landen bezocht: