Koh Tao en Kao Sok - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van Marije Richards - WaarBenJij.nu Koh Tao en Kao Sok - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van Marije Richards - WaarBenJij.nu

Koh Tao en Kao Sok

Blijf op de hoogte en volg Marije

24 Januari 2014 | Nederland, Zevenaar

Daar ben ik weer met mijn blog.
Merk dat ik echt weinig tijd heb om mijn blog up to date te houden, maar vind het natuurlijk ook belangrijk om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen.

Ik was gebleven bij het eiland Koh Tao..
Daar heb ik nog een scootertje gehuurd met Caja. We hebben echt de wildste wegen afgecrosst into the mountains. Bijna in het ravijn gevallen, maar uiteindelijk kunnen genieten van prachtige views! Veder gechillt.. 'savonds bier gedronken en gechillt.. en gechillt.. Op het eiland kun je eigenlijk niet zo veel, behalve chillen en uitgaan haha.

Dinsdag zijn we met z'n 4en met de nachtboot naar het vaste land gegaan.
We hadden gekozen voor de rustige nachtboot, omdat we de vorige boot niet meer konden zien of horen (of ruiken). haha
De nachtboot was een hele ervaring, want je lag met 200 man te pitten op 1 boot. Matrasjes van 50x200 naast elkaar, hoe relaxed.. Het schept wel een band! hm.. maar het viel allemaal eigenlijk wel mee, want ik heb heerlijk geslapen (ondanks het lichte geschommel, snurkende mensen om ons heen, stenen matrasjes en wat kakkerlakken die hadden besloten om ook de nachtboot te nemen).

Eenmaal aangekomen op het vaste land hebben we de bus genomen naar Khao Sok. Dat is een natuurpark. Hier heb ik de afgelopen dagen gezeten. De eerste dag dat we er waren hebben Caja en ik een olifantentocht gedaan en aapjes eten gegeven in het monkeypark. Heb al eerder aapjes gezien, maar nog nooit zulke brutale! We kwamen namelijk een monnik tegen en hij liep de rotsen op naar een plek met mooi uitzicht.Wij dachten 'laten we eens gek doen, we volgen de monnik'. Het is moeilijk uit te leggen, maar we moesten dus een trap op vol met apen. Dat was nog een heel karwei. Eenmaal boven aangekomen zaten we dus bij de monnik. De monnik was de apen bananen aan het voeren. De apen waren heel braaf en bleven netjes wachten. TOTDAT ik mijn zakje pinda's tevoorschijn toverde uit mijn linkerzak.... Bam, ineens springt de baas der apen op mijn arm en grijpt de zak pindas uit mijn handen. Great..

De volgende dag hebben we een 2daagse tour gedaan into the jungle. Eerst een uur in de mini bus gezeten en vervolgens werden we per longtailboat naar de jungle vervoerd. Prachtig uitzicht, prachtige rotsen, echt super. We kwamen na een uur aan op onze overnachtingsplek. Midden op het water, geen vaste grond onder je. Prima huisjes, primitief, maar goed te doen. Daar hebben we even gezwommen in het water en vervolgens werden we wederom met de longtailboat vervoerd langs de rotsformaties om te genieten van een prachtige zonsondergang.

Tussendoor nog wat maaltijdjes gekregen, avondeten en 's avonds optijd gaan slapen. De lichten gingen uit om 23:30. En niet alleen de lichten van onze kamer, maar ook echt alle lichten die er waren, dus pikkedonker! Daarom hadden Caja en ik besloten om 21:30 al te gaan slapen.

De volgende dag zijn we met longtailboat naar de jungle gevaren en hebben we een wandeltocht van 2a3 uur gehad. Tussen het wandelen door hebben we ook een bezoek gebracht aan een grot. Dit was een hele ervaring!! Allemaal de zaklamp aan en lopen maar. OVERAL waren gigantisch grote spinnen, sprinkhanen, vissen en vleermuizen. Ik zal een foto uploaden zodat je kunt zien wat ik dus mee heb gemaakt, iew.. Het was klauteren over / onder / langs de rotsformaties. We hebben zelfs moeten zwemmen in de grot om verder te komen! Erg spectaculair dus.....

Na de wandeltocht nog even de tijd gehad om te chillen aan het water/kanoen en toen was het weer tijd om terug te gaan. En dan zijn we nu op dit moment aangekomen... Dit was het heel even kort samengevat. Ik heb niet veel tijd, dus ga het weer afronden!

Wat op mijn planning staat de komende weken:
- Morgen nemen Caja en ik de nachtbus naar Bangkok.
- De 28e vliegen we samen naar Cambodja om daar vervolgens 2,5tot 3 weken te blijven.

Ik hou jullie op de hoogte en mis jullie nog steeds allemaal.

Heel erg bedankt voor de reacties, zowel op facebook als op waarbenjij! Dat doet me echt goed!!!! :D:D

Ps. Shailin, waar zit jij nu precies en hoe is jou avontuur? Kan ik jou ook nog ergens volgen? ;)

  • 25 Januari 2014 - 16:32

    Bennie:

    Hey Mary, wat leuk om te lezen dat je het helemaal naar je zin hebt daar en ook alle dingen die ik niet zo snel van je verwacht had(spinnen vleermuizen etc). Geniet nog lekker daar!
    xx Bennie

  • 25 Januari 2014 - 20:27

    Laura Van Pol:

    Lieve Marije, wat een avontuurlijke reis. Ik denk aan jou en geniet ook een beetje mee. Dike kus, oma laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zevenaar

Marije

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 11178

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 15 Mei 2014

4 Maanden Zuidoost Azie ontdekken!

Landen bezocht: